9 mar 2008

L'acte conscient de votar

Puc abstenir-me si el missatge és: passo dels polítics, em fa mandra buscar-me a les llistes, m'en vaig a la platja i al tornar he trobat cua, de veritat que se m'ha oblidat, estic a la presó i no em deixen votar!...

Puc votar a un sol partit del munt que es presenten: he estudiat a fons els seus estatuts, dono fe de la solvència contrastada que m'ofereix cadascun dels candidats de la llista, conec minuciosament el programa que plantegen i poso la mà al foc que la seva honestedat els farà complir exactament amb els seus ideals i el seu pla d'actuació.

Puc votar en blanc: no fico res al sobre electoral o fico un tros de paper absolutament en blanc; la llei electoral preveu l'abstenció activa i proposa aquesta manera d'emetre un vot vàlid que no anirà a cap partit en concret; suposadament no em semblen dignes del meu vot cap dels partits que es presenten, o bé, em semblen tots tant políticament íntegres i representatius de la meva persona que no sé quin elegir.

Puc votar nul per accident: m'equivoco i marco les caselles de dos partits diferents i passo de corregir-ho perquè era l'última butlleta que quedava(?), estripo i trenco misteriosament la butlleta dins el sobre de camí a l'urna deixant aquest últim intacte(?), confon una butlleta electoral amb un paper qualsevol en el que escric la llista de la compra o un inspirat poema, i veient que és el dia de les eleccions, el fico al sobre i voto.

Puc votar nul amb convenciment: estripo una butlleta i la fico al sobre i voto, tatxo tota la butlleta i la fico al sobre i voto, em preparo una llista de desqualificacions i crítiques educades (doncs si comprenem el vot nul ja hauríem de ser civilitzats) i les fico al sobre i voto, em preparo un poema o un dibuix i el fico al sobre i voto, agafo el bonobús exhaurit o la publicitat del restaurant xinès i el fico al sobre i voto, marco un partit inventat que he afegit a la butlleta (PNCCMCCPVUMTM - Partit de la Nova Consciència que Canviarà al Món Començant per Canviar Primer la Visió que Un Mateix Té del Món, per exemple); la creativitat és infinita.
Ara bé, sóc conscient que amb aquest acte polític que és votar en unes eleccions democràtiques, al anul·lar el meu vot, també estic anul·lant (incapacitant, desautoritzant, desaprovant, deslegitimant) a un sistema polític i electoral deficient que no representa la meva persona, per lo tant el vot que emeto és un vot que el propi sistema no legitima però que a la vegada, pel simple fet de contabilitzar-lo, dona un missatge clar de discrepància formal amb les normes d'un sistema i d'una democràcia que només representa a una minoria de la societat.

No hay comentarios: